Muffiny czekoladowe PRZEPIS

4.2.15

Muffiny czekoladowe

Witajcie Kochani!
Muszę przyznać, że nie dawałam znaku życia przez ostatni miesiąc, ale wróciłam i jestem z tego powodu mega zadowolona. :)
Wczoraj wpadłam na pomysł ze zrobieniem muffinek czekoladowych. Znalazłam prosty przepis na kwestiasmaku.com, który troszeczkę zmodyfikowałam. :)

Składniki (12 muffinek):
masło (150 g)
czekolada - mleczna i gorzka - osobno! (150 g x2)
mąka ( 300 g)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
2 łyżki kakao
1 łyżka kawy zbożowej 
cukier (190 g)
1 łyżka cukru wanilinowego
2 duże jajka 
mleko (170 ml)

* Jako dodatek każda z muffinek po ostudzeniu, została posmarowana kremem czekoladowym oraz posypana kolorowymi cukiereczkami. 

Przygotowanie:
  • Piekarnik nagrzać do 190 stopni C (bez termoobiegu). Masło roztopić i ostudzić. Czekoladę zetrzeć na tarce.
  • Mąkę przesiać do miski razem z proszkiem do pieczenia, sodą, kakao, kawą zbożową. Jeszcze raz przesiać w celu dokładnego wymieszania składników. Dodać cukier, cukier wanilinowy, wymieszać i odstawić.
  • Jajka rozmiksować w drugiej misce razem z mlekiem.
  • Teraz wszystkie składniki należy połączyć za pomocą łyżki: do sypkich składników dodajemy masę jajeczną i kilkakrotnie mieszając łyżką. Dodajemy roztopione masło. Ciasto powinno być lekko grudkowate, a surowa mąka nie powinna być widoczna.
  • Masę i czekoladę należy wyłożyć do papilotek i wstawić do piekarnika. Piec przez około 35 minuty, do czasu aż muffiny urosną, na wierzchu utworzy się skorupka a wetknięty patyczek będzie suchy. 
Wszystko czego potrzebujemy:



Papilotki:




Mąka:


Mieszamy suche składniki:


Czekoladki (lewa - mleczna, gorzka - prawa):


Miksujemy mokre składniki i łączymy ze suchymi:


Wkładamy masę do papilotek:




mogą Ci się także spodobać..

0 komentarze

Zgodnie z ustawą o ochronie praw autorskich i własności intelektualnej kopiowanie zdjęć mojego autorstwa jest niezgodne z prawem. Zamieszczane przeze mnie zdjęcia są moją własnością. Nie wyrażam zgody na ich kopiowanie - przetwarzanie.
Dz. U. 94 Nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U. 94 Nr 43 poz. 170

Obserwatorzy